-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

حضور سازمان جاسوسی CIA در Youtube، Myspace و وبلاگ‌های ایرانی

ADONIS SYSTEM
دو سال پیش برای اولین بار پی بردیم که بلاگ های ایرانی یکی از منابعی هستند که ارزش توجه خاص را دارند. من صراحتا می گویم که بیزینس ما جاسوسی است. ما به چت روم ها سر می زنیم. Youtube این روزها یکی از منابع باورنکردنی اطلاعات است. گروههای کاری داریم که عکس هائی که مردم با تلفن های دستی خود گرفته اند، بررسی می کنند.

بخشی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بنام "مرکز منابع باز" (Open Source Center) فقط وظیفه دارد که در اینترنت، در سایت ها و وبلاگ های شخصی به جستجو پرداخته و پس از جمع آوری و ترجمه اطلاعات بدست آمده، آنها را آنالیز نماید.

داک نکوین (Doug Naquin) مدیر این مرکز می گوید: "ما بدنبال اطلاعات به هر جا سر می کشیم."

وی با اشاره به سایت هائی از قبیل My Space که منبع ارزشمندی از اطلاعات برای CIA است می گوید: "ما افراد خود را برای جستجوهای پیچیده در اینترنت و نحوه یافتن اطلاعات و سپس آنالیز آنها آموزش می دهیم و این امر از یک جستجوی ساده در گوگل فراتر است. ما بدنبال اطلاعاتی هستیم که در روزنامه های صبح قابل دسترسی نیستند."

داک نکوین می افزاید: "ما به جاهائی سر می زنیم که پنج سال پیش وجود خارجی نداشتند."

ما به چت روم ها سر می زنیم و سعی می کنیم که از اوضاع جلوتر حرکت کنیم. گروههای کاری داریم که عکس هائی که مردم با تلفن های دستی خود گرفته اند، بررسی می کنند.

مدیر "مرکز منابع باز" تصریح می کند: یکی از مهم ترین منابع اطلاعات ما وبلاگ‌ها هستند. دو سال پیش برای اولین بار پی بردیم که بلاگ های ایرانی یکی از منابعی هستند که ارزش توجه خاص را دارند. کمیسیون 11/9 و کمیسیون سلاحهای کشتار جمعی پس از حوادث 11 سپتامبر هر دو به ما گفتند که باید توجه گسترده ای به این منبع آزاد و باز شود و از آن حداکثر بهره برداری بعمل آید.

برای درک اهمیت اطلاعات منابع باز لازم است به گفته‌های ری مک گاورن آنالیست برجسته CIA که در مقاله ای به نکته ای باور نکردنی اشاره می کند اشاره کنیم، او می گوید: "بگذارید رازی را برای شما برملا کنم. شاید باور آن سخت باشد اما آنالیست های سیا، 80 درصد از داده های خود را برای تهیه تحلیل ها، از رسانه های عمومی و همان اخباری که در اختیار عموم قرار دارد اخذ می‌کنند.

 منبع خبر: جهان نیوز

استقبال سرمایه‌گذاران از پایان جنگ فرمت‌های DVD ظرفیت بالا!

ADONIS SYSTEM

سرمایه‌گذاران از اقدامات توشیبا که ممکن است پشتیبانی از فرمت دیسک ظرفیت بالای HD DVD را که تحت محاصره ‌Blu-ray رقیب خود سونی در نبرد تعیین استاندارد جدید DVDهای کیفیت بالا است، ترک کند، استقبال کردند.

شرکت توشیبا در حال بررسی فعالیت تجاری خود در زمینه‌ی HD DVD بوده و ترک کامل آن یکی از گزینه‌های مورد نظر این شرکت است.

دیسک‌های ظرفیت بالای HD DVD و ‌Blu-ray که ناسازگار هستند می‌توانند تصاویری با کیفیت سینمایی و ویژگی‌های مولتی مدیا فراهم کنند اما دستگاه های پخش آن‌ها نسبت به DVDهای فعلی با قیمت گران‌تری عرضه شده‌اند.

اما شمار رو به افزایشی از استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود و فروشندگان تصمیم گرفتند فقط ازBlu-ray که نسبت به HD DVD داده‌های بیش‌تری را ذخیره می‌کند، استفاده کنند؛ شرکت وال مارت با حمایت از ‌Blu-ray در هفته گذشته موجب تقویت موقعیت آن شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده اگر توشیبا تصمیم به کنار گذاردن HD DVD بگیرد بیش از چند صد میلیون دلار متحمل ضرر و زیان خواهد شد.

اما سرمایه‌گذاران به اخبار اقدام توشیبا واکنش مثبتی نشان داده و معتقدند این شرکت ژاپنی که در سال اخیر درآمد مناسبی داشته به سرعت برای جلوگیری از زیان اقدام می‌کند.

پیروزی ‌Blu-ray انتقام شیرینی برای سونی خواهد بود که در اوایل دهه 1980 استاندارد Betamax این شرکت در رقابت مشابهی از استاندارد VHS پاناسونیک برای ویدیو کاست‌ها شکست خورد.

مرگ HD DVD از ماه ژانویه و با کنار کشیدن استودیوی برادران وارنرکه بزرگ‌ترین منتشر کننده DVD هالیوود است، پیش بینی شد و توشیبا که منافع تجاری متنوعی دارد امروز اعلام کرد به نتیجه‌ی نهایی در مورد HD DVD نرسیده است.

تحلیلگران صنعت و سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی تاکید داشته‌اند جنگ فرمت فروش دستگاه‌های پخش DVD کیفیت بالا را به دلیل انتظار مصرف کنندگان برای معلوم شدن برنده نهایی متوقف کرده است.

منبع خبر: ایسنا

DVD HD مبارزه را به رقیب خود Blue-ray واگذار می‌کند!

ADONIS SYSTEM
شرکت ژاپنی توشیبا که رهبری تولید فورمت دیسک ویدیویی اچ‌دی دی‌وی‌دی را به عهده داشته است با پذیرش شکست قصد دارد مبارزه را به رقیب خود یعنی فورمت Blue-ray متعلق به شرکت سونی واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، شرکت پخش عمومی ان‌اچ‌کی (‪ (NHK‬طی گزارشی گفت تصمیم‌گیری در این‌باره در مراحل نهایی قرار دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اعلام شرکت خرده‌فروشی وال مارت آمریکایی در روز جمعه مبنی بر اینکه فیلم‌ها را منحصرا با فورمت بلو-ری عرضه خواهد کرد، به منزله کوبیدن میخ دیگری بر تابوت DVD-HD محسوب می‌شود.

توشیبا عرضه دستگاههای DVD-HD را و تولید و تحقیق بر روی طرحهای آینده را متوقف می‌کند. خسارت ناشی از خروج توشیبا از رقابت با سونی، می‌تواند سر به دهها میلیارد ین (چند صد میلیون دلار) بزند. توشیبا روز شنبه هیچ اظهار نظری در این‌باره نکرد.

اردوگاه DVD-HD شامل مایکروسافت، اینتل، یونیورسال هوم استودیو، و سرگرمیهای خانگی پارامونت است.

طی چند روز اخیر "بست بای" یک عرضه‌کننده بزرگ تجهیزات الکترونیکی و غول اجاره ویدیویی آنلاین "نت‌فلیکس" نیز وفاداری خود را به بلو-ری اعلام کرده‌اند. بلو-ری یک فورمت جدید با وضوح بالا است که ائتلافی به رهبری سونی آن را عرضه می‌کنند.

مرگ DVD-HD از ماه ژانویه مورد انتظار بود. در آن زمان استودیو برادران وارنر که بزرگترین توزیع‌کننده DVD هالیوود است از ائتلاف با توشیبا خارج و به بلو-ری پیوست.

تحلیلگران صنعت و تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی می‌گویند جنگ فورمت فروش دستگاههای DVD وضوح بالا را کاهش داده است، زیرا مشتریان قبل از خرید این فناوری جدید و گرانقیمت منتظر اعلام طرف برنده هستند.

از بازنده این مبارزه در تاریخ تجهیزات الکترونیکی مصرف‌کنندگان تنها نامی باقی می‌ماند، درست مثل "بتامکس" که بعد از آنکه VHS به فناوری برگزیده دستگاههای پخش ویدیویی خانگی تبدیل شد به فراموشی سپرده شد. 

منبع خبر: ایرنا

دانلود نرم افزار رفتار شناسی هوشمند مخربها Mamutu 1.5

ADONIS SYSTEM

نرم افزارهای امنیتی معمول برای مبارزه با ابزارهای مخرب از امضاء های نرم افزاری (نمونه ای از امضاءهای دیجیتالی) استفاده می کنند. مشکل این روش چیست؟ - عدم وجود اثر انگشت = عدم تشخیص بد افزار!

این به این معناست که ویروس و یا بدافزار موجود در رایانه شما پیش از این می بایست به شناسایی شرکت امنیتی سازنده ویروس یاب شما درآمده باشد و سپس با صدور اثر انگشت برای رفتار مخرب آن بدافزار، آنتی ویروس شما قادر به تشخیص بدافزار مذکور خواهد بود. پایگاه داده اثرات انگشت دیجیتالی بد افزارها بطور مرتب بر روی رایانه شما باید بروزرسانی (Update) تا همواره رایانه شما بتواند جدیدترین بدافزارها را شناسایی کند.

پس تنها باید به بروز بودن رایانه خود و حتی شرکت تولید کننده آنتی ویروس تکیه نمایید! بدون شک هم اکنون با خود می گویید" با بدافزارهای جدید مهاجمی که هنوز به تشخیص شرکت امنیتی در نیامده اند چه کنیم؟!"

در این هنگام نرم افزار Mamutu به دفاع از رایانه شما می پردازد. این نرم افزار مبتنی بر رفتار شناسی مخرب عمل می نمایند و بدلیل استفاده نکردن از پایگاه داده اثر انگشتی از حجم مناسبی نیز برخوردار است.

همچنین نرم افزارهای امنیتی مبتنی بر رفتارشناسی بدافزارها، بهترین گزینه های امنیتی برای سازمان های دولتی و تجارت های کوچک و بزرگ می باشد.

Mamutu از جمله نرم افزارهای با هوش رفتار شناسی است که به سرعت حرکت مشکوک و مخرب را شناسایی و اعلام خطر می کند. سیستم Malware-IDS بین المللی تکنولوژی است که به Mamutu 1.5 قدرت بخشیده است.

 دانلود: Mamutu 1.5.0.13
 مشاهده: Emsi Software GmbH

اینترنت در ایران؛ فیلم، صدا و تصویر به چه درد می‌خورند؟!

ADONIS SYSTEM

مدیر‌کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا در حالی میزان پهنای باند کشور را مناسب و کافی ارزیابی می‌کند که بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه اینچنین فکر نمی‌کنند؛ اگر به میزانی که ادعا می‌شود، پهنای باند موجود بود ما مشکلی نداشتیم و این میزان کفاف نیاز ما را می‌داد، اما حالا این مشکلات وجود دارد و این بدان معناست که یا میزان پهنای باند کمتر از میزانی است که ادعا می‌شود یا میزان مصرف بیشتر از برآورد‌هاست.

کیفیت پهنای باند ارتباط با شبکه جهانی اینترنت ارائه شده از سوی مخابرات ایران، شرایط و اندازه‌های کیفی قابل قبول برای انتقال صدا روی اینترنت را ندارد. شاید تصور شود این مسئله مربوط به بحران اینترنتی است که از چند روز پیش و در پی آسیب به 2 کابل مخابراتی که از بستر دریای مدیترانه عبور می‌کنند، در منطقه خاورمیانه رخ داده است، اما واقعیت آن است که اگرچه این بحران مشکلات کاربران ایرانی را افزایش داده است، سابقه اختلالات اینترنتی ما به حدود 2 ماه پیش بازمی‌گردد.

این اختلالات به حدی بود که منجر به اعتراض شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات‌اینترنتی نسبت به کیفیت پهنای باند شد، هرچند که مدیر‌کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت زیر‌ساخت، عنوان می‌کند که از اعتراض‌های 2 ماه گذشته این صنف بی‌اطلاع است.

اسماعیل رادکانی به همشهری می‌گوید: "ممکن است به صورت مقطعی به‌دلیل قطعی لینک، قطعی فیبر و... مشکلاتی بروز کند که این مسئله در همه‌جای دنیا پیش می‌آید ولی ما مشکل خاصی نداریم و در یکی دو ماه گذشته هیچ موردی به ما گزارش نشده است."

مشکلی که این مقام مسئول نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، در حدی بود که اواخر دی‌ماه سال‌جاری، روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در اطلاعیه‌ای با بیان اینکه، این مسئله موجب نارضایتی شرکت‌ها به ویژه ارائه‌دهندگان خدمات تلفن- اینترنتی و بسیاری از کاربران کشور شده است، اعلام کرد: "از حدود یک ماه پیش تاکنون در تمامی روزهای اداری، از حدود ساعت ۱۰ صبح تا 30 :۱۶ عصر، ارتباط اکثر نقاط کشور با شبکه اینترنت، با بیش از ۵ الی ۱۰ درصد ریزش بسته‌های اطلاعاتی (Packet Loss ) روبه‌رو شده و این میزان در مواردی تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد."

در پی تماس همشهری با سازمان نظام صنفی، یکی از کارشناسان این سازمان مشکل به وجود آمده را اینچنین تشریح کرد: هرگونه تبادل اطلاعات در اینترنت به گونه‌ای است که به‌عنوان مثال، زمانی که ایمیلی را ارسال می‌کنید، تبدیل به چندین بسته اطلاعاتی می‌شود و زمانی که می‌خواهد به مقصد برسد این بسته‌ها یکدیگر را در اینترنت یافته و به هم وصل می‌شوند، بدین ترتیب ایمیل به مقصد می‌رسد اما اگر هر یک از این بسته‌ها در نهایت به بسته‌های دیگر وصل نشود، اطلاعات ارسالی ناقص به مقصد خواهد رسید. طی یک ماه ‌اخیر مطلوب نبودن پهنای باند و ریزش بسته‌های اطلاعاتی با نوسان تأخیر در رفت یا برگشت بسته‌ها روبه‌رو شده و این معضل، سبب کیفیت نامطلوب انتقال صدا شده است.

منبع خبر: همشهری آنلاین

دانلود نرم افزار تشخیص چهره FBI Faces 3.2

با اندکی وقت و دقت، تصویر هر شخصی را که مایل هستید بوجود آورید.

این نرم فزار همه روزه در مراکز و سازمان های امنیتی مانند FBI، CIA و صدها اداره پلیس ایالات متحده برای شناسایی و تشخیص چهره افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود آنکه محیط ظاهری این نرم افزار قدیمی به نظر می آید اما بانک تصاویر آن کامل ترین در نوع خود می باشد.

لازم به ذکر است، توسعه دهنده این نرم افزار سازمان امنیتی FBI می باشد.

 تصاویر: کلیک کنید | 2 | 3 | 4
 دانلود: لینک 1 + لینک 2 + لینک 3 + لینک 4
 توجه: فایل هار در سرور رپیدشر قرار دارند بنابراین امکان دانلود مستقیم آنها وجود نخواهد داشت، پس از دانلود هر چهار فایل آنها را در یک پوشه در کنار یکدیگر Extract نمایید.

Android گوگل بالاخره معرفی شد!

ADONIS SYSTEM

با آغاز "همایش بین‌المللی تلفن‌همراه" در بارسلونا اسپانیا، تراشه‌سازان بزرگ جهان نرم‌افزار جدید شرکت گوگل را با نام Android روی نسل جدید تلفن‌های همراه به نمایش گذاشتند.
نرم‌افزار Android برای نخستین بار در این همایش معرفی شده است و شرکت‌های Freescale، Marvell، NEC Electronics، Qualcomm و Texas Instruments در این نمایشگاه آن را به مردم معرفی کرده‌اند.
این نرم‌افزار به گونه‌ای ساخته شده است که تمام امکانات لازم برای کاربران را در اختیار آن‌ها می‌گذارد و در اصل به عنوان یک سیستم‌عامل کامل محسوب می‌شود.
بر اساس اخبار رسیده، نرم‌افزار Android به طور کلی روی دو تراشه متفاوت نصب می‌شود. یکی از این دو تراشه که OMAP850 نام دارد، می‌تواند بر اساس امواج رادیویی گوشی را کنترل کند.
تراشه دیگر OMAP3430 نام دارد و به عنوان یک پردازنده چندرسانه‌ای محسوب می‌شود. این پردازنده قابلیت تماشای برنامه‌های تلویزیونی را کیفیت بالا رو روی تلفن‌همراه فراهم می‌آورد.