-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

بهانه‌تراشی گوگل برای کاربران ایرانی در دانلود مرورگر کروم


گوگل امکان استفاده از مرورگر وب جدید کروم را در سوریه و ایران مسدود کرده است. به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وبلاگ‌نویسان سوری پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش برای دانلود مرورگر وب کروم از محروم شدن کاربران در سوریه برای استفاده از مرورگر کروم و همچنین برنامه‌های دیگر گوگل مانند گوگل تاک و Gmail Notifier خبر داده‌اند.


بنا بر اظهار کارشناسان این اقدام از شرکتی که با ارایه‌ی سرویس‌های خود به زبان عربی منطقه خاورمیانه و آفریقا را مورد توجه قرار داده عجیب به نظر می‌رسد. طبق اظهارات سخنگوی گوگل، این شرکت اینترنتی به منظور پیروی از قوانین صادرات و تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند اجازه‌ی دانلود کروم را به کاربران در کشورهای کوبا، سوریه، کره‌شمالی، ایران و سودان بدهد! البته گوگل تنها شرکت اینترنتی آمریکایی نیست که با بهانه‌ی مذکور کاربران این کشورها را از دسترسی به خدمات خود محروم می‌کند؛ در نوامبر سال 2007 مایکروسافت و یاهو ایران را از فهرستی که به کاربران به هنگام ایجاد یک آدرس ایمیل اجازه می‌دهد کشور محل سکونت خود را انتخاب کنند، حذف کردند. یاهو نیز در توجیه اقدام خود به محدودیت‌های تجاری وضع شده از سوی آمریکا برای برخی ازکشورها اشاره کرد؛ البته کاربران ایرانی نیز در پاسخ به اقدام یاهو با راه‌اندازی یک اعتراض آنلاین به حذف نام کشورشان از فهرست سرویس ایمیل یاهو، بمب گوگلی Hello Yahoo mail را ایجاد کردند که هنوز در فهرست نتایج گوگل برای یاهو میل نشان داده می‌شود.


البته لازم به ذکر است که یاهو چندی قبل بدون هیچ توضیح یا عذرخواهی نام ایران را دوباره به فهرست ایمیل خود اضافه کرد؛ اما حال دسترسی به صفحه دانلود مرورگر کروم برای کاربران ایرانی نیز مسدود است و کاربرانی که برای دانلود کروم بر روی لینک دانلود آن کلیک می‌کنند با پیام خطا از سوی گوگل روبه‌رو می‌شوند.

نظرات 2 + ارسال نظر
پرستو-دنیا پنج‌شنبه 23 آبان 1387 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام
مطالبت عالین فقط چرا ادامه ندادی؟ما منتظر مطالب بعدیت هستیم...

جهان کامپیوتر دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 11:09 ق.ظ http://computerworld.mihanblog.com

برای اطلاع از آخرین چیز هایی که به مرورگر کروم اضافه شده به لینک زیر هم سری بزنید.
http://computerworld.mihanblog.com/post/32

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد