-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

چیپ ست جدید nVidia

ADONIS SYSTEM

 

شرکت Nvidia اعلام کرد خط جدیدی از پردازنده‌های خود را که قرار است در کلاس تازه‌ای از ابزارهای قابل حمل و کوچک با مصرف پائین باتری با قابلیت استفاده در اینترنت، اجرای بازی‌های پیشرفته و پخش تصاویر با کیفیت، بکار گرفته شوند راه‌اندازی نموده است.

به گزارش رویترز این شرکت چیپ‌های Tegra 600 و Tegra 650 را «کامپیوتری در یک چیپ» نامیده و می‌گوید این چیپ‌ها مناسب استفاده در دستگاه‌های فوق سبک و همچنین ابزارهای تصویربرداری بوده و طراحی آنها به گونه‌ای بوده است که تناسب کاملی با بازار محصولات سازنده شماره یک چیپ در دنیا یعنی شرکت اینتل داشته باشند.

Nvidia امیدوار است چیپ‌های Tegra که پیش از این نیز به همراه پردازنده‌های کاربردی APX2500 و در گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارهای دستی بکار گرفته شده بودند، این بار بتوانند کاربرد وسیعی در ابزارهای محاسباتی پیدا کنند.
با این حال هدف اول این شرکت گنجاندن این چیپ‌ها در ردیفی از ابزارها به نام «ابزارهای اینترنتی موبایل» یا MID می‌باشد.

اینتل اولین شرکتی بود که بحث درباره این ابزارها را آغاز نمود و چیپ‌های خانواده Atom آن دستگاه‌های MID را هدف قرار گرفتند اما اینتل و Nvidia هر دو عقیده دارند که کاربران هنوز در این مورد که MID واقعاً چیست تردید دارند.

Nvidia می‌گوید این دستگاه‌ها چیزی بیش از یک نوت‌بوک فشرده شده می‌باشند که صفحه‌کلید آن به اندازه‌ای کوچک است که بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگسالان.

Mike Rayfield مدیر بخش تجارت موبایل Nvidia عقیده دارد: «دستگاه‌های MID صفحه نمایشی با اندازه‌ای بین 4 تا 12 اینچ دارند و ممکن است دارای صفحه کلید و یا صفحه لمسی باشند. همچنین این ابزار دارای پورت اتصال برای کنترلر گیم و یا کانکتوری برای اتصال تجهیزات اینترنت بی‌سیم پرسرعت خواهد بود.»

وی در ادامه افزود: «فعلاً و در حال حاضر این دستگاه‌ها بیشتر شبیه لپ‌تاپ‌های آب‌رفته می‌باشند.»

Rayfield قیمت دستگاه‌های MID مجهز به چیپ‌های Tegra را چیزی در حدود 200 تا 250 دلار برای مصرف‌کننده پیش‌بینی نمود و اطمینان داد که این ابزار تا پیش از آغاز فصل تعطیلات بر روی پیشخوان فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد