-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

بهانه‌تراشی گوگل برای کاربران ایرانی در دانلود مرورگر کروم


گوگل امکان استفاده از مرورگر وب جدید کروم را در سوریه و ایران مسدود کرده است. به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وبلاگ‌نویسان سوری پس از بی‌نتیجه ماندن تلاش برای دانلود مرورگر وب کروم از محروم شدن کاربران در سوریه برای استفاده از مرورگر کروم و همچنین برنامه‌های دیگر گوگل مانند گوگل تاک و Gmail Notifier خبر داده‌اند.


بنا بر اظهار کارشناسان این اقدام از شرکتی که با ارایه‌ی سرویس‌های خود به زبان عربی منطقه خاورمیانه و آفریقا را مورد توجه قرار داده عجیب به نظر می‌رسد. طبق اظهارات سخنگوی گوگل، این شرکت اینترنتی به منظور پیروی از قوانین صادرات و تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند اجازه‌ی دانلود کروم را به کاربران در کشورهای کوبا، سوریه، کره‌شمالی، ایران و سودان بدهد! البته گوگل تنها شرکت اینترنتی آمریکایی نیست که با بهانه‌ی مذکور کاربران این کشورها را از دسترسی به خدمات خود محروم می‌کند؛ در نوامبر سال 2007 مایکروسافت و یاهو ایران را از فهرستی که به کاربران به هنگام ایجاد یک آدرس ایمیل اجازه می‌دهد کشور محل سکونت خود را انتخاب کنند، حذف کردند. یاهو نیز در توجیه اقدام خود به محدودیت‌های تجاری وضع شده از سوی آمریکا برای برخی ازکشورها اشاره کرد؛ البته کاربران ایرانی نیز در پاسخ به اقدام یاهو با راه‌اندازی یک اعتراض آنلاین به حذف نام کشورشان از فهرست سرویس ایمیل یاهو، بمب گوگلی Hello Yahoo mail را ایجاد کردند که هنوز در فهرست نتایج گوگل برای یاهو میل نشان داده می‌شود.


البته لازم به ذکر است که یاهو چندی قبل بدون هیچ توضیح یا عذرخواهی نام ایران را دوباره به فهرست ایمیل خود اضافه کرد؛ اما حال دسترسی به صفحه دانلود مرورگر کروم برای کاربران ایرانی نیز مسدود است و کاربرانی که برای دانلود کروم بر روی لینک دانلود آن کلیک می‌کنند با پیام خطا از سوی گوگل روبه‌رو می‌شوند.

آیا نرم افزار مسئول بحران مالی جهان است؟


در میان فروریختن ثبات بازارهای مالی جهان گروهی وجود دارد که هنوز انگشت اتهام به سوی آنها نشان نگرفته شده است: تحلیلگرانی که نرم افزار رایانه ای را برای اداره بازارهای خُرد ساختند که در نتیجه ریزش بازار را تحویل داد.


از بیگ بنگ دهه 80 میلادی مقدار زیادی از سهام و بورس - و متعلقات آنها - بطور خودکار ترجیحا توسط رایانه های هوشمند معامله شده اند تا توسط انسانها. این پروسه که با نام "algotrades" شناخته شده است تا سال 2006 میلادی 40% از بورس لندن و بعضی مواقع تا 80% از بازار امریکایی را اداره کرده است.

افرادی که این الگوریتم های مالی را می نویسند با حرفه quantities analysts یا 'تحلیلگران کمیت' شناخته می شوند. این افراد غالباً فارغ التحصیلان رشته های فیزیک، آمار و یا ریاضی هستند که در حیطه مدیریت ریسک مشغول بکار می باشند. آنها می یابند که آیا معامله مورد نظر به صرفه است یا خیر؛ نرخ های مشتقات معامله را بررسی می کنند و در جواب پیشنهاد خود را بر روی میز معامله می گذارند. این نظام به نظر پیچیده می رسد و برای همین است که این افراد تنها تفهیم شده های آن هستند؛ که اگر واقعا بفهمند - زیرا تاریخ اکنون می گوید که آنها نمی فهمیدند!

بکارگیری این نظام تحلیل خودکار بازتاب جالب 'بحرانی مالی خودکار' را نیز در پی داشت. افزایش نیاز به تحلیلگرهای کمیت در مشاغل بورس و بویژه بیمه باعث شد که ابر سیستم های پیچیده بدون نظمی ساخته شوند که در پایان بسیاری از بانک های غرب را به زانو درآورد.

آقای ریچارد دولینگ در روزنامه نیویورک تایمز می نویسد:" به یک نحوی باهوش های شرکت های وال استریت ادعا داشتند که خرید 1 تریلون دلاری FED توسط الگوریتم های رایانه ای اثبات شده است که 62 تریلون دلار ثروت صوری دارد."

آن الگوریتم ها بر مبنای شناسایی ریسک و اندازه گیری ریسک بوده اند که آسیب پذیری آن کاملا مشهود است. الگوریتمی که هم اکنون در حلقه بحران کنونی مالی جهان به دور خود می چرخد و تصمیم می گیرد. این الگوریتم بجای آنکه از شاخص های توانایی مالی یک فرد یا بیشتر در خرید استفاده کند از الگوریتم "تخمین ریسک" استفاده کرده است.

چیزی که هم اکنون واضح است آن است که بازارهای مالی بسیار گسترده تر از پیش تر بطور خودکار هدایت می شوند و احساس می شود که بیشتر این بحران ها توسط ماشین های خودساخته، کدهای تنظیم نشده و ناقص برنامه نویسان آنها بوجود آمده اند.

برخی از کارشناسان هم اکنون عقیده پیدا کرده اند که فروپاشی مالی غرب بدلیل تکیه سیستم مالی آنها به "تخمین های پیچیده ای است که فقط ماشین ها می توانند آنها را بسازند". شاید رحمت ماشین ها ما را در بر گرفته است!

 منبع خبر: نیویورک تایمز و گاردین

ایران در GITEX 2008

 

ADONIS SYSTEM

 

کمتر از ۴ روز دیگر به برپایی نمایشگاه جیتکس (Gitex) زمان باقی مانده است. نمایشگاهی که به گفته بسیاری از کارشناسان اهل فن، بزرگترین نمایشگاه تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خاورمیانه است. امسال قرار است بیست وهفتمین دوره برپایی این نمایشگاه از 27 مهرماه تا 3‌‌آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های دبی، همانند سال‌های گذشته، برپا شود.

ایران برای نخستین بار در سال 1372 و با حضور یک شرکت نخستین حضورش در این رخداد بین‌المللی را به‌ثبت رساند. شرکتی که عمده فعالیت‌هایش ارایه نرم‌افزارهای اسلامی بود. هرچند که از سال 1373 به بعد آن شرکت تنها در بخش Gitex shopper حاضر بود، اما همین حضور آغازگر حرکتی جدی برای معرفی و نمایش پتانسیل‌های شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه شد. اولین حضور شرکت‌های ایرانی در قالب غرفه ایران در سال 2003 و توسط شرکت ثنارای رقم خورد و از آن پس هر ساله شرکت‌های فعال ایرانی با حمایت‌های دولتی برای معرفی توانمندی‌های خود و نیز ایجاد یک بازار بین‌المللی در این نمایشگاه حاضر می‌شدند.

اما حضور شرکت‌های ایرانی در جیتکس تنها منحصر به غرفه ایران نمی‌شود. طی سال‌های گذشته شرکت‌های مطرح ایرانی نیز در این نمایشگاه حضور داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به فراسو اشاره کرد. اما با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، امسال بسیاری از شرکت‌هایی که سال‌های گذشته به‌شکل مستقل در نمایشگاه حضور داشته‌اند، با اسامی ‌دیگری در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. تحریم‌های اقتصادی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده برخی از شرکت‌های ایرانی با ثبت یک شرکت در کانادا یا آمریکا، با یک نام خارجی در جیتکس امسال حاضر شوند. به هر حال این روزها شمارش معکوس برای بازگشایی نمایشگاه جیتکس 2008 آغاز شده و آن‌چه مسلم است آن است که برخلاف سال‌های گذشته، امسال از نام‌های ایرانی در این نمایشگاه زیاد خبری نیست.

اقدام جالب گوگل در دهمین سال تولدش !


در اقدامی جالب گوگل برای جشن گرفتن ده سالگی خود به عقب برگشت؛ با این اقدام گوگل اطلاعات 7 سال قبل یعنی سال 2001 خود را به معرض نمایش گذاشت.


شما می توانید با مراجعه به سایت گوگل و جستجو کردن برخی کلمات متوجه این تغییرات شوید. جهت امتحان، جستجویی در زمینه Firefox یا Flickr انجام دهید و تفاوات بوجود آمده را مشاهده نمایید.

این امر از آن جهت جالب است که وقتی کلمه iPod را جستجو می کنید نتیجه جستجو هیچ ربطی به دستگاه پخش موسیقی ندارد و وقتی Youtube را جستجو می کنید، بی نتیجه ماند.

اگر کمی باهوش باشید حتماً به فکر شما هم چیزهای جالبی برای جستجو کردن خواهد رسید، برای مثال اگر کلمه iPhone را جستجو کنید خبرهای آن موقع که گویا از آمدن تلفنی است که 500 دلار قیمت دارد و قابلیت وصل شدن به اینترنت را دارد و شما بر روی آن می توانید ایمیل های خود را بخوانید و ... ولی همین الان ممکن است یک iPhone در جیب شما باشد.



مشاهده: Google 2001

گوشی ۲۶ هزارتومانی به بازار آمد

هم اکنون ارزان ترین گوشی با گارانتی رسمی در بازار تهران و ساخت شرکت آلکاتل، "e101" می‌باشد که بهای آن 26 هزار تومان است.
در حال حاضر گوشی ارزان آلکاتل به دلیل عرضه کم در بازار بسیار کمیاب است.
پس از این گوشی، F3‌موتورولا با بهای 32 هزار تومان با گارانتی کامتل یکی دیگر از ارزان‌ترین گوشی‌ها در بازار با گارانتی رسمی است.
در رده‌های بعدی نیز شرکت موتورولا، سونی اریکسون و سامسونگ و آلکاتل و نوکیا قرار دارند.
در بین ارزانترین گوشی‌ها که کمتر از 50 هزار تومان قیمت دارند، برندهای سونی اریکسون، موتورولا و نوکیا قرار دارند.
این گوشی‌ها اکثرا ساخت کشور چین بوده و تحت لیسانس تولید می‌شود. هند نیز در طی سالهای اخیر جایگاه خاص در تولید گوشی ارزان قیمت پیدا کرده است و نوکیا و موتورولا در حال حاضر برخی از مدلی های ارزان خود را در این کشور تولید می‌کنند.