-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

DVD HD مبارزه را به رقیب خود Blue-ray واگذار می‌کند!

ADONIS SYSTEM
شرکت ژاپنی توشیبا که رهبری تولید فورمت دیسک ویدیویی اچ‌دی دی‌وی‌دی را به عهده داشته است با پذیرش شکست قصد دارد مبارزه را به رقیب خود یعنی فورمت Blue-ray متعلق به شرکت سونی واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، شرکت پخش عمومی ان‌اچ‌کی (‪ (NHK‬طی گزارشی گفت تصمیم‌گیری در این‌باره در مراحل نهایی قرار دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اعلام شرکت خرده‌فروشی وال مارت آمریکایی در روز جمعه مبنی بر اینکه فیلم‌ها را منحصرا با فورمت بلو-ری عرضه خواهد کرد، به منزله کوبیدن میخ دیگری بر تابوت DVD-HD محسوب می‌شود.

توشیبا عرضه دستگاههای DVD-HD را و تولید و تحقیق بر روی طرحهای آینده را متوقف می‌کند. خسارت ناشی از خروج توشیبا از رقابت با سونی، می‌تواند سر به دهها میلیارد ین (چند صد میلیون دلار) بزند. توشیبا روز شنبه هیچ اظهار نظری در این‌باره نکرد.

اردوگاه DVD-HD شامل مایکروسافت، اینتل، یونیورسال هوم استودیو، و سرگرمیهای خانگی پارامونت است.

طی چند روز اخیر "بست بای" یک عرضه‌کننده بزرگ تجهیزات الکترونیکی و غول اجاره ویدیویی آنلاین "نت‌فلیکس" نیز وفاداری خود را به بلو-ری اعلام کرده‌اند. بلو-ری یک فورمت جدید با وضوح بالا است که ائتلافی به رهبری سونی آن را عرضه می‌کنند.

مرگ DVD-HD از ماه ژانویه مورد انتظار بود. در آن زمان استودیو برادران وارنر که بزرگترین توزیع‌کننده DVD هالیوود است از ائتلاف با توشیبا خارج و به بلو-ری پیوست.

تحلیلگران صنعت و تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی می‌گویند جنگ فورمت فروش دستگاههای DVD وضوح بالا را کاهش داده است، زیرا مشتریان قبل از خرید این فناوری جدید و گرانقیمت منتظر اعلام طرف برنده هستند.

از بازنده این مبارزه در تاریخ تجهیزات الکترونیکی مصرف‌کنندگان تنها نامی باقی می‌ماند، درست مثل "بتامکس" که بعد از آنکه VHS به فناوری برگزیده دستگاههای پخش ویدیویی خانگی تبدیل شد به فراموشی سپرده شد. 

منبع خبر: ایرنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد