-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

AMD و جزئیات نسل جدید پردازنده های 8 هسته ای!

ADONIS SYSTEM
 
کمپانی AMD در یک جواب کاملآ حساب شده به نسل جدید پردازنده های اینتل (Nehlem) گوشه هایی از مشخصات نسل جدید پردازنده های خود را آشکار کرد.

این پردازنده که با فناوری Process Node 45nm ساخته خواهد شده است، در خانواده Deneb و Propus جا خواهد داشت و جزء نسل K10.5 و Rev. D ، کمپانی AMD خواهد بود.

Silicon Stepping نسل D پردازنده های کمپانی AMD در مدل هایی که دارای فناوری Process Node 45nm می باشند است و ( Hydra ) نامیده خواهند شد تا جواب دندان شکنی از طرف کمپانی AMD به معماری Nehlem کمپانی Intel باشد!

این نسل جدید دارای 1MB L2 Cache به ازای هر هسته می باشد. این به معنی 2 برابر شدن این مقدار نسبت به دیگر پردازنده های نسل k10.5 خواهد بود.

همچنین از مشخصات دیگر این معماری جدید می توان به استفاده کاملآ حساب شده High-K metal gate technology که باعث افزایش سرعت سویچ ترانزیستور شده و سرعت بالاتر هسته، پهنای باند بیشتر به همراه کاهش کاهش توان مصرفی و حرارت متصاعد شده کمتر را نام برد.

لازم به ذکر است که این تکنولوژی مشترکآ توسط کمپانی AMD و IBM به صورت 45nm SOI silicon-over-insulator به بهره برداری رسیده است.

جالب است که بدانید این معماری قدرتمند دارای 6MB L3 Cache می باشد که بین تمام هسته ها به صورت اشتراکی استفاده خواهد شد.

از آنجا که امید می رفت این معماری که دارای 8 هسته می باشد به صورت Native طراحی می شد ولی خبرها حاکی از MCM) Multi Chip Module) بودن این معماری می باشد.

این نسل پردازنده های کمپانی AMD در اواسط سال 2009 ارائه خواهد شد.

 منبع خبر: شهر سخت افزار
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد