-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

برای گرفتن کره از آب بشتابید!

ADONIS SYSTEM

 

با پیشرفت بشر در عرصه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به نظر می‌رسد بعضی از ضرب‌المثل‌های قدیمی کارآیی خود را هرچه بیشتر و بیشتر به رخ می‌کشند.

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: "فلانی از آب کره می‌گیرد! " معنی آن هم که کاملاً واضح است، یعنی از یک کار محال کسب درآمد می‌کند.

حالا حکایت فروش Domainهای مختلف است. کافی است کمی فکر کنید، دامنه‌ای بسیار عمومی و جذاب را انتخاب نمایید و اگر کسی قبل از شما آن را انتخاب نکرده است، آن را ثبت نموده و منتظر بمانید. به همین سادگی! بله! واقعاً به همین سادگی!

اگر باور ندارید، ادامه خبر را بخوانید:

یک مرد آمریکایی که آدرس اینترنتی pizaa.com را در سال 1994 (14 سال پیش- یادتان باشد که باید صبر کنید!) به قیمت 20 دلار خریده بود، اخیراً آن را به قیمت 6/2 میلیون دلار فروخت.

کریس کلارک 43 ساله، پس از یک مزایده یک هفته‌ای، بالاترین پیشنهاد که رقمی معادل 6/2 میلیون دلار بوده را پذیرفت. جالب است که نام پیشنهاددهنده هنوز فاش نشده است.

 روزنامه باتیمورسان (Batimore Sun)، از قول آقای کلارک که در ایالت مریلند آمریکا زندگی می‌کند می‌نویسد: "این وضعیت جنون‌آمیز است. " وی می‌افزاید: "طبیعی است که این معامله زندگی من را تغییر می‌دهد. "

یادتان باشد فرهنگ و ادبیات هر ملتی پر است از کلمات پر مغز. ما ضرب‌المثل دیگری داریم که می‌گوید: "گر صبر کنی ز قوره! حلوا سازی" آقای کلارک هم صبر کرد.

 کلارک در سال 1994 که اینترنت در آغاز راه بود. با ثبت این دامنه امیدوار بود تا بتواند نظر یک شرکت پیتزا فروشی را جهت مشارکت در امر پیتزا فروشی از طریق WEB جلب نماید، اما موفق به این کار نشد و نهایتاً مجبور شد در سال 2000 شرکتی که به این منظور راه‌اندازی کرده بود را ببندد.

 کلارک با وجود شکست خوردن در ایده خود، تصمیم گرفت همچنان به پرداخت حق مالکیت دامنه که مبلغی معادل 20 دلار برای هر سال بود بپردازد و دامنه pizza.com را برای خود نگه دارد.

 در ماه ژانویه سال جاری، کلارک متوجه شد سایت vodca.com در سال 2006 به مبلغ 3 میلیون دلار به فروش رسیده است. از این رو تصمیم گرفت تا دامنه خود را برای فروش به مزایده گذارد.

این مزایده اینترنتی در 27 مارس سال 2008 آغاز شد. اولین نفر رقم 100 دلار را پیشنهاد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد