-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

جواب Samsung به iPhone

ADONIS SYSTEM

 

سرانجام شایعه برانگیزترین گوشی یعنیSamsung i900 رونمایی شد. این گوشی Windows Mobile PocketPC که Samsung i900 Omnia نامیده می‌شود به نظر می‌تواند یکی از رقیبان اصلی ۳G iPhone باشد که امروز معرفی گردید.

i900 Omnia دارای سیستم‌عامل Windows Mobile 6.1، چهار باند با پشتیبانی GSM/GPRS/EDGE، شتاب‌سنج داخلی، ۷/۲Mbps HSDPA، ماژول Wi-Fi، پورت USB، رادیو FM، بلوتوث، صفحه نمایش لمسی ۳/۲ اینچی با رزولوشن ۲۴۰×۴۰۰ و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی (با سیستم تشخیص لبخند) می‌باشد که به زودی در دو ورژن ۸ و ۱۶ گیگابایتی در دسترس خواهد بود. همچنین سامسونگ رابط کاربری TouchWiz خود را برای استفاده بر روی Windows Mobile برای این گوشی در نظر گرفته است که مطمئنا استفاده از آن لذت‌بخش خواهد بود.

در گزارش‌های رسیده اعلام شده است که این گوشی در اواخر ماه جاری در مناطقی از جهان در دسترس خواهد بود (احتمالا بعد از نمایش در CommunicAsia) و در ماه جولای در بازار اروپا عرضه می‌شود.

دانلود رایگان نسخه RC3 از مرورگر Firefox 3.0

ADONIS SYSTEM
 
به نظر میرسید که Mozilla آماده ارائه Firefox 3 شده باشد ولی امروز نسخه RC3 از Firefox 3 هم برای دریافت بر روی سایت برنامه قرار گرفت.

به گفته سایت خبری Cybernet ، این تغییرات تنها برای رفع مشکلی بود که مربوط به کاربرانی میشد که از Firefox بر روی Mac OS X استفاده میکرده اند.

کاربرانی که از Firefox 3 بر روی Windows یا Linux استفاده میکنند نیازی به دریافت نسخه RC3 ندارند زیرا تغییری در این ارتقاء برای شما وجود ندارد و کاملاً شبیه RC2 میباشد ؛ ولی در صورت تمایل میتوانید دریافت کنید.

اشکالی که بر روی سیستم عامل Mac بود به ترتیب زیر به وجود می آمد :

1. شاخه profile را در مسیر Library/Application Support/Firefox پاک کنید
2. Firefox را اجرا کنید
3. Firefox را ببندید
4. دوباره همان شاخه profile را پاک کنید
5. Firefox را اجرا کنید ؛ بعد از چند ثانیه برنامه هنگ میکند.

 دانلود: Windows | Mac OS X | Linux
 منبع خبر: cybernet

گوشی iPhone مجهز به 3G تنها با قیمت 199 دلار!

ADONIS SYSTEM

 

خبرگزاری USA Today امروز اخبار هیجان انگیزی پیرامون نسل جدید آیفون در سایت خود منتشر ساخته است. این خبرگزاری با توجه به منابع اطلاعاتی که در اختیار دارد پیش بینی کرده است iPhone 2.0 تنها با قیمت 199 دلار به فروش خواهد رفت.

iPhone های 199 دلاری احتمالاً همچون گذشته تحت حمایت شبکه مخابراتی AT&T و طبق قرار داد جدید اپل با این شرکت پشتیبانی خواهند شد.

USA Today اشاره می کند زمان ورود iPhone 2.0 به بازار فصل تابستان امسال باشد. همچنین اشاره ای نیز به امکانات جدید این گوشی شده است. در ادامه بخشی از این مقاله را مشاهده خواهید کرد.

لس انجلس - آیا این فوق العاده نیست که با تلفن همراه خود از راه دور تمام اتفاق های درون خانه را مشاهده و کنترل نمایید. بطور مثال صدا و تصویر دستگاهای برقی خود را کم زیاد کنید و یا حتی دمای هوای اتاقی را که کودکان در آن خواب است تغییر دهید؟

و یا وقتی وارد یک پارک می شوید تنها با مشاهده موبایل خود مطلع شوید آیا دیگر دوستان شما نیز در اطرافتانا حظور دارند و از این طریق با یکدیگر قرار ملاقات بگذارید.

اینها خواسته های رویایی و دست نیافتنی نیستند بلکه برنامه نویسان ماهر به لطف استفاده از کیت SDK ساخته شده برای iPhone تمام این خواسته ها را ممکن ساخته اند.

پیش بینی می شود در روز دوشنبه آینده کمپانی اپل نمونه ی اولیه ای از iPhone 2.0 را که می تواند با سرعت بالایی از خدمات شبکه اینترنت AT&T استفاده کند، معرفی نماید. به گفته ی منابع اگاه و معتبر قیمت آی فون جدید از 399 دلار و 499 دلار به تنها 199 دلار کاهش پیدا خواهد کرد. به دلیل آنکه اپل تا روز دوشنبه نمی خواهد اطلاعات بیشتری منتشر شود USA Today اجازه انتشار اطلاعت بیشتر را ندارد.

یک کارشناس درباره آی فون جدید می گوید برای کاربران آی فون مجهز به 3G مانند آن است که از شبکه Dial Up یکباره به Broadband مهاجرت کنند.

"استیو جایز" مدیر ارشد اپل پیش بینی کرده است تعداد 10 میلیون از iPhone 2.0 در مدت 18 ماه نخست بفروش رود.

دوربین فیلمبرداری جدید سونی با قابلیت Sound Zoom

ADONIS SYSTEM

 

اگر کاربر در یک جنگل دوربین را روی پرنده‌ای که بر شاخه درختی نشسته است زوم کند، این دوربین قادر است به طور هوشمند آواز پرنده را جدا از صداهای اطراف تشخیص دهد و ضبط کند.


شرکت سونی دوربین‌های فیلمبرداری خانگی جدیدی به بازار عرضه کرده که قابلیت منحصر به فردی در تشخیص منبع صدا دارد.
این دوربین ها با فناوری جدید بکار گرفته شده قادرند صدا را از هر نقطه ای که تصویر بر آن متمرکز(زوم) شده است با کیفیت بالا ضبط کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سونی دوربین‌های جدید سونی HDR-SR10, HDR-SR11, HDR-SR می‌توانند صدا را از نقطه زوم شناسایی کنند و آن را منفک از صداهای مزاحم ضبط کنند به گونه‌ای که اگر کاربر در یک جنگل دوربین را روی پرنده‌ای که بر شاخه درختی نشسته است زوم کند، دوربین قادر است به طور هوشمند آواز پرنده را جدا از صداهای اطراف تشخیص دهد و ضبط کند.

دوربین‌های مذکور همچنین از فناوری دیگری برخوردارند که امکان تصویربرداری از سوژه‌ها و اجسام پشت به نور را با وضوح بالا فراهم می کنند.
این تصویر با دوربین‌های معمولی تیره و تاریک ضبط می‌شوند.
این دوربین‌ها همچنین در فضاهای نسبتاً تاریک و در تصویربرداری از اجسام پشت به منبع نور، حتی قادرند رنگ‌ها را تشخیص دهند و تفکیک کنند در عین حال که به طور همزمان کار اصلاح رنگ‌ها را در نورهای کم و غیرطبیعی به خوبی انجام می‌دهند.

مدل HDR- SR12 سونی همچنین دارای هارددیسک داخلی با ظرفیت فوق‌العاده 120 گیگابایت است و می‌تواند 48 ساعت فیلمبرداری را که معادل ظرفیت 86 دیسک DVD است روی حافظه داخلی خود ضبط کند.
مدل‌های SR11 , SR10 این سری دوربین‌های سونی به ترتیب با ظرفیت حافظه داخلی 40 و 60 گیگابایت است که امکان ضبط 15 و 22 ساعت تصویر را بدون استفاده از کارت حافظه جانبی فراهم کرده‌اند.

مدل‌های SR12 , SR11 همزمان قابلیت عکاسی با ظرفیت 6/7 مگاپیکسل دارند و از صفحه نمایش LCD عریض 2/3 اینچی برخوردارند که قابلیت دید با زاویه وسیع 160 درجه دارد.

 

منبع: ایتنا

خطرناک ترین دامین ها از دید McAfee

ADONIS SYSTEM

 

پنج دامین برتر که مملو از فایل های خطرناک هستند به این ترتیب میباشند .info .ro .ws .biz .cn

McAfee با امتحان اطلاعات 9.9 میلیون وب سایت در 265 دامین برتر بین المللی به این نتیجه رسیده است که 74 دامین شامل 2000 سایت که حاوی فایل هایی بوده اند که بدون اطلاع کاربر بر روی کامپیوتر آنان قرار میگرفتند و بسته به نوع فایل خرابی هایی را اعمال میکردند.

این تحقیق نشان داده است که از دامین هایی که به نام کشور ها ثبت شده است به ترتیب 19.2 درصد از دامین های هنگ کنگ .hk دامین های چین 11 درصد .cn دامین های فیلیپین 7.7 درصد .ph حاوی برترین مشکلات امنیتی بوده اند.

به گفته McAfee سال گذشته دامین جزیره توکلو در جنوب اقیانوس آرام .tk از برترین دامین ها بود که در رده بندی اخیر از بین این 74 وب سایت در رده 28 قرار گرفته. .tk دامینی بود که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگرفت و همین امر میتواند این مشکل را به وجود آورده باشد.

از دامین های رایج نیز .info با 21.95% .ro با 14.18% .ws با 12.5% .biz با 11.64% .cn با 10.75% در این رده بندی قرار گرفتند.

از دید ما برای اینکه دچار این مشکلات نشوید : 1. به سایت هایی که با این دامین ها هستند نروید ، اگر هم که میروید از سلامت آن آگاه شوید 2. در انتخاب ضد ویروس خود دقت کنید 3. همیشه ضد ویروس خود را به روز نگه دارید.

چیپ ست جدید nVidia

ADONIS SYSTEM

 

شرکت Nvidia اعلام کرد خط جدیدی از پردازنده‌های خود را که قرار است در کلاس تازه‌ای از ابزارهای قابل حمل و کوچک با مصرف پائین باتری با قابلیت استفاده در اینترنت، اجرای بازی‌های پیشرفته و پخش تصاویر با کیفیت، بکار گرفته شوند راه‌اندازی نموده است.

به گزارش رویترز این شرکت چیپ‌های Tegra 600 و Tegra 650 را «کامپیوتری در یک چیپ» نامیده و می‌گوید این چیپ‌ها مناسب استفاده در دستگاه‌های فوق سبک و همچنین ابزارهای تصویربرداری بوده و طراحی آنها به گونه‌ای بوده است که تناسب کاملی با بازار محصولات سازنده شماره یک چیپ در دنیا یعنی شرکت اینتل داشته باشند.

Nvidia امیدوار است چیپ‌های Tegra که پیش از این نیز به همراه پردازنده‌های کاربردی APX2500 و در گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارهای دستی بکار گرفته شده بودند، این بار بتوانند کاربرد وسیعی در ابزارهای محاسباتی پیدا کنند.
با این حال هدف اول این شرکت گنجاندن این چیپ‌ها در ردیفی از ابزارها به نام «ابزارهای اینترنتی موبایل» یا MID می‌باشد.

اینتل اولین شرکتی بود که بحث درباره این ابزارها را آغاز نمود و چیپ‌های خانواده Atom آن دستگاه‌های MID را هدف قرار گرفتند اما اینتل و Nvidia هر دو عقیده دارند که کاربران هنوز در این مورد که MID واقعاً چیست تردید دارند.

Nvidia می‌گوید این دستگاه‌ها چیزی بیش از یک نوت‌بوک فشرده شده می‌باشند که صفحه‌کلید آن به اندازه‌ای کوچک است که بیشتر مناسب کودکان است تا بزرگسالان.

Mike Rayfield مدیر بخش تجارت موبایل Nvidia عقیده دارد: «دستگاه‌های MID صفحه نمایشی با اندازه‌ای بین 4 تا 12 اینچ دارند و ممکن است دارای صفحه کلید و یا صفحه لمسی باشند. همچنین این ابزار دارای پورت اتصال برای کنترلر گیم و یا کانکتوری برای اتصال تجهیزات اینترنت بی‌سیم پرسرعت خواهد بود.»

وی در ادامه افزود: «فعلاً و در حال حاضر این دستگاه‌ها بیشتر شبیه لپ‌تاپ‌های آب‌رفته می‌باشند.»

Rayfield قیمت دستگاه‌های MID مجهز به چیپ‌های Tegra را چیزی در حدود 200 تا 250 دلار برای مصرف‌کننده پیش‌بینی نمود و اطمینان داد که این ابزار تا پیش از آغاز فصل تعطیلات بر روی پیشخوان فروشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

کاربران پارسی زبان و ثبت رکورد جهانی گینس برای دانلود فایرفاکس ۳

Download Day 

وبلاگ موزیلا نوشته است، فایرفاکسی‌ها قصد دارند در اقدامی جالب رکورد تعداد دانلود یک نرم‌افزار را در 24 ساعت بشکنند و با این کار نام نسخه سوم فایرفاکس (Mozilla Firefox 3.0) را در کتاب رکوردهای جهانی گینس، ثبت کنند.

با وجود آنکه هنوز تاریخ دقیق عرضه نسخه سوم از مرورگر موزیلا فایرفاکس مشخص نشده است، اما علاقه مندان می توانند از هم اکنون با ورود به صفحه ویژه طراحی شده برای این امر ملیت و آدرس ایمیل خود را وارد نموده تا جزو نخستین افرادی باشند که پس از آماده شدن نسخه نهایی فایرفاکس 3 ضمن اطلاع، لینک های دانلود آنرا نیز دریافت می کنند.

شما با پر کردن فرم های صفحه مذکور، در واقع التزام اخلاقی می‌دهید که در روز نخست انتشار، فایرفاکس 3 را دانلود می کنید تا به جمع میلیون ها نفری بپیوندید که قصد دارند نامی از از این مرورگر محبوب در کتاب گینس برجای بگذارند.

Download Day - Farsi

راهنمایی: با ورود به صفحه نام نویسی بر روی دکمه قرمز رنگ "Pledge Now" کلیک نمایید. ابتدا نام کشور Iran را انتخاب کرده و سپس ایمیل خود را وارد کنید. در انتها بر روی دکمه "Pledge Now" کلیک نمایید.

مشاهده: صفحه نام نویسی
منبع : Mozilla blog