-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

رومئوی آنلاین در جستجوی ژولیت آفلاین!

در این دنیای نسبتا بزرگ که از نظر بعضی ها کوچک شده چه اتفاق هایی که نمی افتد! یکشنبه شب همین هفته ای که گذشت جناب Patrick Moberg که یک طراح وب 21 ساله است و ساکن بروکلین و از همه ی اینها مهم تر مثل اینکه علاقه شگرفی دارد برای پیوستن به مرغ ها سوار بر قطار سیاحتی میدان Union در منهتن بوده است که ناگهان نگاهش می افتد به دختر آرزوها و رویاهایش (اگر می خواهید عق بزنید هنوز مانده!) با یک گل در درون موهایش و در حالی که داشته در دفترچه ای یادداشت می نوشته و جناب آقای پاتریک نه یک دل صد دل در اولین نگاه عاشق این دختر خانم می شود، ولی بر اساس قانون ننوشته ی حال مساوی با ضد حال قبل از اینکه وی فرصت پیدا کند با دختر خانم وارد مذاکره شود ایشان از قطار پیاده می شوند و پاتریک هم متاسفانه وی را در بین شلوغی و جمعیت گم میکند.

طراح وب مورد نظر ما خودش را به خانه می رساند و بلافاصله سایتی دست و پا میکند به آدرس NYGirlOfMyDreams.com یا دختر نیویورکی رویاهای من! در سایت هم اطلاعاتی از قطار، ساعتی که این دختر را در آن دیده بوده است و همینطور اینکه او چه شکلی بوده است را می نویسد در آخر هم مقداری اطلاعات از خودش به همراه شماره تلفن و آدرس ایمیلش را میگذار تا شاید بتواند به وصال دوست برسد.

ADONIS SYSTEM


و البته ماجرا از همینجا شروع می شود و در کمتر از چند ساعت پاتریک با سیلی از ایمیلها و تلفن ها مواجه می شود، بر طبق نوشته ی "نیویورک پست" دختران بسیاری با پاتریک تماس گرفته اند و گفته اند که دختر مورد نظر وی نیستند ولی شیوه عشق ورزیدن او و صداقتش قابل تحسین است و حاضرند جای آن دختر را برای او پر کنند! ماجرا ادامه پیدا میکند تا اینکه سه شنبه شب پاتریک در همان وب سایت اعلام کرده است دختری که با نشانه های آن دختر مطابقت بسیاری داشته است را از طریق سایت مذکور یافته است، این دختر خانم که پاتریک را بیچاره خودش کرده است نامش Camille Hayton است اهل ملبورن استرالیا می باشد که در بروکلین زندگی می کند و در مجله ی BlackBook مشغول کارورزی است.

اما خوب پاتریک به دلایل شخصی فعلا نه جواب ایمیلهایش را میدهد نه جواب تلفنها را و البته روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی محلی که مشتاق مصاحبه با وی شده بوده اند را هم رد کرده است و در وب سایت دختر نیویورکی رویاهای من نوشته " بر خلاف همه ی کمدهای رومانتیک و آهنگهای پاپ بد، بایستی برای این یکی خودتان یک پایان بسازید!" و ظاهرا این وب سایت دیگر آپدیت نخواهد شد.

احیانا اگر دختر رویاهایتان را دیدید سعی کنید سریع عمل کنید که کارتان به اینجا ها نکشد :-)!

ابزاری با عنوان کیبورد فارسی در گوگل !!!

ADONIS SYSTEM

کارمند ایرانی شاغل در گوگل ابزاری با عنوان کیبورد فارسی ویژه iGoogle ساخت

مهندس رضا بهفروز، کارشناس نرم افزار شاغل در کمپانی گوگل با ارسال مطلبی در وبلاگ رسمی این شرکت از ارائه ابزاری برای کاربران فارسی زبان خبر داد که ویژه سرویس iGoogle ساخته شده است و قادر است صفحه کلید (کیبورد) فارسی را برای کاربران فارسی زبان در محیط iGoogle فراهم آورد.

وی که در بخش نخست مطلب ارسالی خود از کار گروهی و هماهنگی بسیار هدفمند کارمندان شاغل در گوگل سخن گفته است، موفقیت خود در ساخت این ابزار را منوط به استفاده 20 درصد از وقت آزاد خود برای توسعه پروژه های شخصی در محیط کار گوگل دانسته است. گفتنی است که گوگل به کارمندان خود اجازه میدهد که 20 درصد از وقت اداری شان را بر روی پروژه های دلخواه صرف کنند.

مهندس بهفروز در ادامه می نویسد:" من تمام سعی خود را کردم که از 20 درصد وقت آزاد خود بهترین استفاده را ببرم. چند هفته پیش با خبر شدم که تیم مهندسی ما در هند موفق شده است که تعدادی صفحه کلید - نمایشی برای زبان های مختلف کشور هند تهیه کند. من فارسی صحبت می کنم و تصور کردم که ساخت یک ابزار مشابه برای خودم و هم زبونم! مفید خواهد بود." ( وی درمطلب خود کلمه همزبون را به تلفظ فارسی درج کرده است).

سپس به مهندس Raghunath شخصی که کیبوردهای زبان های هندی را ساخته بود ایمیل فرستادم تا درباره ساخت گدجت های مربوطه و مشابه فارسی آن اطلاعات بیشتری بدست آورم. وی من را با کدها هدایت کرد و پس از یک هفته فعالیت، ((گدجت صفحه کلید فارسی)) نیز در دسترس شما می باشد.

آقای مهندس بهفروز در دفتر سیاتل گوگل مشغول به فعالیت است. گفتنی است که ایرانیان شناخته شده ای از جمله دکتر ترانه رضوی (پزشک گوگل) و امید کردستانی مدیرعامل مالی و فروش گوگل از دیگر کارمندان ایرانی شاغل در کمپانی گوگل هستند که مطالبی را در وبلاگ رسمی گوگل به تحریر درآورده اند.


مشاهده: Farsi Gadget 

درآمد فروش رایانه کلونایزر = درآمد نفت

درآمدی که از بابت فروش رایانه کلونایزر خواهیم داشت، برابر درآمد نفت خواهد بود

 

محقق و مخترع ایرانی برای اولین بار در جهان موفق به ساخت نسل جدیدی از رایانه شده که در واقع کلیه امکانات قرن ٢١ و عصر اطلاعات را یک جا در خود جای داده است.

"مهندس مهدی کاشانی" مخترع برجسته جهانی که کلونایزر را به نام ایران در آمریکا به ثبت رسانده است، در تشریح قابلیت های منحصر به فرد این رایانه به خراسان می گوید: "هر چند غول های IT جهان مثل اپل و HP با صرف هزینه های هنگفت تلاش کرده اند مشابه کلونایزر را بسازند ولی تاکنون موفق نشده اند با این حال ما با بهره گیری از استعدادهای درخشان جوانان خلاق ایرانی به این مهم دست یافته ایم."

وی می گوید، هدف از اجرای این پروژه، کاهش شکاف دیجیتالی و پیشرفت ایران بوده است که ما به آن نایل شده ایم، به طوری که با کلونایزر هر فردی در هر جایی با هر زبان و تحصیلات و توان جسمی قادر است از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی مثل رایانه، فاکس، اسکنر، چاپگر، ویدئو کنفرانس، تلفن همراه، ضبط، رادیو، دوربین عکاسی و فیلم برداری و اینترنت استفاده کند. کار با این رایانه را می توان در کمتر از یک ساعت فرا گرفت و حتی در صورت ناآشنایی با نحوه استفاده از صفحه کلید، کاربر می تواند به صورت گفتاری به رایانه دستور بدهد.

علاوه بر این کلونایزر قادر است تنها با زدن یک دکمه، هر متنی را به زبان فارسی ترجمه کند.

مهندس همایون فرزانه، عضو شرکت مجری پروژه کلونایزر، می گوید: "کلونایزر یک رایانه بسیار پیشرفته در جهان است که محققان ایران به فناوری طراحی و تولید آن دست یافته اند. این رایانه مجموعه ای از مجهزترین و مدرن ترین دستگاه های ارتباطاتی کنونی مانند رایانه، تلویزیون، چاپگر، اسکنر، فتوکپی، نمابر، تلفن، وب کم، دی.وی.دی پلیر و رکوردر، دوربین عکاسی و فیلم برداری است و حتی قابلیت دریافت سیم کارت تلفن همراه به عنوان گوشی را نیز دارد و به دلیل فناوری جدید و نوآورانه اش در آمریکا به ثبت رسیده است."

به گفته مهندس فرزانه، وزن این رایانه منحصر به فرد ١٢ کیلوگرم و بسیار سبک است و تمام مراحل طراحی و ساخت آن در ایران انجام شده، چون دانش آن به وسیله محققان ایرانی تولید شده است.

تمامی قطعات این دستگاه از جمله قطعات سخت افزاری، نرم افزاری و مکانیکی توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است و بر اساس سیستم عامل ویندوز کار می کند. طراحی و ساخت نسل جدید و پیشرفته رایانه در ایران توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است، به نحوی که کشورهایی مانند مالزی، تایلند و برزیل خواهان خرید فناوری آن شده اند.

به گفته مهندس فرزانه، طراحی پروژه برای اولین بار در دنیا و از سال ١٩٩٨ آغاز شد و اکنون با مشارکت بخش دولتی و خصوصی به سرانجام رسیده است.

5 ترفند پیرامون جی میل که شما کمتر با آنها آشنایی دارید

ADONIS SYSTEM

به نوشته وبلاگ رسمی جی میل، هنگامی که تیم برنامه نویسان گوگل در حال بررسی ساختار کدهای این سیستم پست الکترونیک در هفته های گذشته بودند ضمن انجام برخی بهینه سازی لازم امکانات جدیدی نیز به آن افزودند که منجر به افزایش سرعت کارکرد محیط آن و همچنین افزایش قدرت مدیریت ایمیل ها می شود.

یکی از نویسندگان وبلاگ جی میل در این زمینه می گوید: "من برخی از تغییرات جدید صورت گرفته در جی میل را مورد بررسی قرار دادم و تصمیم گرفتم لیست برخی از جالبترین آنها را در اینجا برای شما نیز به اشتراک بگذارم. ممکن است تا امروز شما در مورد آنها اطلاعات کمی داشته اید."

شاید برخی از این قابلیت های جدید در مرورگر اینترنت اکسپلورر 6.0 قابل مشاهده و یا اجرا نباشند که این امر بزودی برطرف خواهد شد. اما امکانات جدید افزوده شده در جی میل عبارتند از:

- افزوده شدن یک میانبر (Shortcut) جدید که دارای برچسب "Archive and next" می باشد.
- امکان به اشتراک گذاری لیست ایمیل های جستجو شده توسط شما بین دوستانتان.
- تاریخچه کاوش های صورت گرفته توسط مرورگر
- امکان Bookmark نمودن ایمیل ها
- امکان فیلتر نمودن ایمیل ها به شیوه ای جدید

جهت مشاهده متن کامل به زبان انگلیسی به وبلاگ جی میل مراجعه نمایید.

در کمتر از 5 ماه بیش از 1 میلیون دستگاه HTC Touch به فروش رفت !

ADONIS SYSTEM

به گفته ی مهندس "پیتر چویو" مدیر ارشد کمپانی HTC فروش بی سابقه دستگاه HTC Touch که یک تلفن هوشمند (smartphone) مجهز به فناوری پیشرفته لمسی touch-controlled می باشد از مرز یک میلیون دستگاه فراتر رفته است. این امر در حالی رخ می دهد که HTC Touch در ماه ژوئن سال جاری روانه بازار شده بود.

مهندس "چویو" پیش بینی می کند مجموع فروش تمام مدلهای تلفن هوشمند لمسی کمپانی HTC که از جمله شامل HTC Touch Dual و Touch Color می شوند تا آخر سال 2007 میلادی به عدد 1.5 تا 1.8 میلیون دستگاه برسد.

این مدیر ارشد می افزاید، کمپانی معروف HTC قصد دارد در سال 2008 سازنده بیش از 20 درصد تمام تلفن های هوشمند جهان باشد و آمار خود را از 11 میلیون دستگاه فروخته شده در سال 2007 میلادی بیشتر نماید.

در خبری مشابه، کارشناسان عقیده دارند همکاری های جدید High Tech Computer که اختصارآ HTC نامیده می شود با کمانی Dopod International کمک شایانی به هر دو این شرکت ها برای نفوذ هرچه بیشتر در بازار آسیا نموده است.

قیمت تلفن هوشمند HTC Touch هم اکنون در بازار ایران با گارانتی در حدود 660 هزار تومان می باشد در حالیکه در کشور دبی نمایندگی HTC این دستگاه را با قیمت 1800 دینار (تقریباً معادل 460 هزار تومان) به فروش می رساند!

کارمندان سیگاری‌ شرکت‌ها، درها را برروی هکرها می‌گشایند

ADONIS SYSTEM

آزمایش‌ها نشان داد که ضریب پایین امنیت در شرکت‌ها امکان نفوذ و دسترسی هکرها به اطلاعات را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس یک مطالعه جدید،‌ سیگار کشیدن تنها برای سلامتی مضر نیست بلکه به ضرر امنیت شرکت‌ها هم تمام می‌شود.

بر اساس این گزارش، با ممنوعیت استعمال سیگار در محیط کار، سیگاری‌ها به فضای پشت ساختمان روی می‌آورند و با باز گذاشتن درهای پشتی، به وجود آمدن یک حفره‌ی امنیتی بزرگ را موجب می‌شوند.

یک شرکت آزمایش کننده‌ی امنیت اینترنت واقع در انگلیس توانست این مساله را با فرستادن یک فرد از طریق در پشتی باز ساختمان اثبات کند؛ فرد مذکور با ادعای این که فرستاده‌ی وزارت IT است از یکی از کارمندان درخواست کرد وی را به سوی اتاق ملاقات راهنمایی کند و سپس بدون هیچ مشکلی توانست از طریق لپ‌تاپ خود به شبکه‌ی VOIP شرکت متصل شده و به آن دسترسی یابد.

بنا براعلام این آزمایش که در پی روی آوردن هکرها به تکنیک‌های اجتماعی صورت گرفته، لزوم افزایش امنیت محدوده‌های ممنوعه‌ی شرکت‌ها و اطلاعات را مورد تاکید قرار می‌دهد.

تکنولوژی Stepper motor

adonis system

آیا تا کنون به واژه motion (حرکت) فکر کرده اید. امروزه اهمیت جابه جایی در کلیه زمینه ها احساس می شود. حرکت و سرعت تعریف جدیدی را از جهان امروز ارائه می دهد.

کنترل حرکتی در حوزه الکترونیک به معنی کنترل صحیح حرکت یک شی بر اساس فاکتور هایی مانند سرعت - مسافت- بارگیری و یا ترکیبی از کلیه موارد می باشد. امروزه سیستم های کنترل حرکتی بسیار زیادی مو جود است که می توان از stteper motors- linear stepper motors- Dc brush-... نام برد. در اینجا به توضیحات مختصری از تکنولوژی step motor ها اکتفا می کنیم.

در تئوری از stepper motor به عنوان یک شگفتی در ساده سازی یاد می شود. اساسا هر stepper یک مو تور با یک میدان مغناطیسی می باشد که خود به صورت الکتریکی رو شن شده و باعث چرخش دایرهای آرماتور آهنربا می شود.
قسمت کنترل کننده حرکت از یک کابل میکرو پروسسور جهت تولید پالس های پله ای و ایجاد سیگنال های مسیر حرکت تشکیل شده است. و هر indexer بایستی قادر به انجام دستورات اجرایی باشد.
motion driver و یا همان آمپلی فایر دستورات سیگنال های رسیده از منبع را به قدرت مورد نیاز برای چرخش پره های مو تور می شود. امروزه تعداد زیادی driver با قدرت های مختلف جریان و ولتاژ در ساختار تکنولوژی یافت می شود.

هر stepper motor یک وسیله مغناطیسی است که هر پالس دیجیتال را به یک چرخش مکانیکی مانند چرخش پره تبدیل می کند. از مزیت های آن به هزینه پایین- امنیت بالا - ساده بودن و قابل استفاده بودن در هر محیط می توان اشاره کرد.

انواع stepper motor ها :
variable reluctance
permanent magnet
hybrid

چگونگی طراحی هر driver تعیین کننده نوع خروجی هر stepper motor است که دارای سه نوع full- half- microstep می باشد.
Full step:
استاندارد طراحی دارای 50 چرخندا دندانه دار و تو لید کننده 20 پالس پله ای برای چرخش مکانیکی هر عنصر است.

Half step:
به معنی آن است که مو تور می تواند دارای 400 حرکت پله ای در هر دوره باشد. در این سیستم یک چرخنده خود دارای انرژی ست که باعث چرخش تناوبی دو چرخنده دیگر می شود. half stepping یک راه حل عملی تر در صنعت است.

microstep:
یک تکنولوژی نسبتا جدید است که جریان چرخش هر چرخنده را کنترل می کند. این کنترل در سطحی انجام می شود که تقسیم کننده ای فرئی دور تری در بین قطبها قرار گیرد.