-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

ادغام تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه!!!

ADONIS SYSTEM

همزمان با مذاکره شرکت‌های داخلی با برندهای معتبر جهان، احتمال ادغام تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه به منظور تمرکز توانمندی‌ها و افزایش توان تولید مطرح شده است.


فرهاد پورمختار بوشهری - عضو انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه - در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه در قالب انجمن در حال مذاکره با شرکت نوکیا به منظور تولید مشترک هستند و به صورت همزمان نیز مذاکره با شرکت سونی اریکسون دنبال می‌شود.

وی با بیان این‌که در صورت ناموفق بودن مذاکره با دو شرکت یاد شده، شرکت سامسونگ هدف بعدی برای انجام مذاکره به منظور تولید مشترک است، گفت: در صورت ادغام تولید‌کنندگان داخلی، آن‌ها در مشارکت با برندهای معتبر جهان نیز موفق عمل خواهند کرد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه به جزییات مذاکره با برندهای نوکیا و سونی اریکسون مانند میزان سرمایه‌گذاری و نحوه مشارکت اشاره‌ای نکرد. وی با بیان این‌که مذاکره با برندهای نوکیا و سونی اریکسون در مراحل اولیه است، خاطرنشان کرد: قصد داریم از طریق مشارکت با برندهای معتبر جهان، تکنولوژی ساخت گوشی تلفن همراه را در کشور بومی کرده و به هیچ‌وجه قصد نداریم تنها به عنوان یک مونتاژکار فعالیت کنیم.

پورمختار بوشهری با اشاره به این‌که در حال حاضر از 6 شرکت تولیدکننده گوشی تلفن همراه دارای مجوز از وزارت صنایع و معادن تنها دو شرکت فعال بوده و بقیه شرکت‌ها منتظر ثبات سیاست‌گذاری‌ از سوی دولت هستند، اظهار کرد: تمام برندهای معروف و غیرمعروف دنیا در چین اقدام به تولید کرده و سپس تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند، بنابراین کیفیت گوشی‌های وارداتی بستگی به نحوه خرید و انتخاب تجار و واردکنندگان دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر واحدهای داخلی تولید گوشی تلفن همراه دست‌کم در بخش نرم‌افزار وضعیت مناسبی داشته و هیچ‌یک از واحدهای داخلی کار خود را به صورت کامل متوقف نکرده و حداقل در بخش نرم‌افزار گوشی تلفن همراه فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، دیروز نیز مدیرکل دفتر صنایع برق، الکترونیک و فناوری وزارت صنایع و معادن با اشاره به مذاکره تولیدکنندگان داخلی گوشی تلفن همراه با چند برند معروف جهان، به ایسنا اظهار کرده بود که این مذاکرات در مرحله مقدماتی قرار داشته و در صورت به نتیجه رسیدن آن‌ها، قرار است که تولیدکنندگان داخلی تحت لیسانس برندهای یادشده اقدام به تولید و توزیع چند مدل گوشی تلفن همراه در کشور کنند.

محمود لیایی یادآور شده بود: وزارت صنایع و معادن پیش از این نیز با چند برند معتبر جهان در زمینه تولید گوشی تلفن همراه برای تولید در ایران وارد مذاکره شده بود، اما به دلیل عدم ثبات در تعرفه‌های گوشی تلفن همراه در کشور، این شرکت‌ها حاضر به تولید در ایران نشده و مذاکرات ادامه نیافت.

این مقام مسوول همچنین تصریح کرده بود: در حال حاضر وزارت صنایع و معادن مصرانه روی ثبات تعرفه‌های فعلی واردات گوشی تلفن همراه به کشور تاکید داشته و در صورت ثبات تعرفه‌ها امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات یادشده، ارزش افزوده بیشتری از صنعت گوشی تلفن همراه نصیب کشور شده و برندهای معتبر جهان به جای تولید در چین و واردات آن به ایران، مستقیما با مشارکت تولیدکنندگان داخلی، اقدام به تولید گوشی تلفن همراه در ایران کنند. گفتنی است، در حال حاضر تعرفه‌ واردات گوشی تلفن همراه به صورت سی‌کی‌دی، اس‌کی‌دی و سی‌بی‌یو به ترتیب 4، 10 و 25 درصد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد