-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

ایران به اطلاعاتی در مورد هلیکوپتر اوباما دسترسی پیدا کرد!!!!!!

 ADONIS SYSTEM
 یک شرکت امنیتی مدعی است که استفاده از نرم‌افزار اشتراک فایل در سامانه‌ی رایانه‌ای یک پیمانکار وزارت دفاع آمریکا باعث دسترسی خارجی به اطلاعاتی پیرامون هلیکوپتر ریییس‌جمهور ایالات متحده شده است.

باب بوکاب (Bob Boback)، مدیرعامل شرکت Tiversa به شبکه‌ی تلوزیونی WPXI در پتزبورگ گفت که شرکتش نقشه‌ها و اطلاعات ارتباطی هلیکوپتر Marine One را در یک شبکه‌ی رایانه‌ای در تهران پیدا کرده است. این شرکت که در Cranberry واقع در ایالت پنسیلوانیا قرار دارد، رد این اطلاعات را در شرکتی در مریلند پیدا کرده که ظاهراً یکی از کارکنانش از برنامه‌های اشتراک فایل استفاده کرده بود.

بوباک می‌گوید: "وقتی یکی از این برنامه‌های اشتراک فایل را بارگذاری می‌کنید به سایر کاربران در سراسر جهان اجازه داده‌اید که به اطلاعات هارد دیسکتان دسترسی داشته باشند". او می‌گوید که شرکتش دولت فدرال را از این نقض امنیتی مطلع ساخته است.

به گفته‌ی بوباک علاوه بر ایران به نظر می‌رسد که چین، پاکستان، قطر و یمن نیز به دنبال اطلاعات حساسی هستند که از طریق اشتراک فایل قابل دسترسی است.

Marine One یکی از چندین هلیکوپتر نیروی دریایی است که برای حمل و نقل رییس‌جمهور از آن استفاده می شود.

مشاهده: مشخصات هلیکوپتر Marine One
منبع خبر: UPI.com

مایکروسافت برای سر Conficker جایزه گذاشت!!!


مایکروسافت برای مقابله با کرم کامپیوتری Conficker جایزه‌ 250 هزار دلاری گذاشت!


مایکروسافت این جایزه را برای افرادی گذاشته که اطلاعات مفیدی در مورد سازندگان و سرور این کرم به نهادهای امنیتی بدهند. این تصمیم مایکروسافت بعد از این اتخاذ شد که این شرکت نتوانست سرویس دهنده‌های اینترنت و کاربران زیادی را برای نصب بسته امنیتی MS08-067 ترغیب کند.

دردسر اصلی مایکروسافت زمانی شروع شد که این شرکت در بیانیه‌ای در ماه اکتبر سال 2008 اعلام کرد که خدمات سرور مایکروسافت نسبت به یک کرم کامپیوتری خاص بسیار حساس است.

هکرها نیز با شنیدن این خبر تهدید‌های خود را عملی ساختند و تا اواسط ماه ژانویه سال 2009 بیش از 9 میلیون کامپیوتر را آلوده ساختند و مدیر شرکت Qualys پیش‌بینی کرد که 25 تا 30 درصد سیستم‌های آسیب‌پذیر فاقد بسته امنیتی MS08-067 هستند.

به نظر می‌رسد که حملات هکرها همچنان ادامه دارد چرا که شرکت سیمانتک، سازنده آنتی‌ویروس نورتون می‌گوید که در پنج روز آخر هفته گذشته بیش از 500 هزار مورد آلودگی در روز به کرم W32.Downadup.A و 1.7 میلیون آلودگی در روز به نوع B این کرم مشاهده کرده‌ است.

به همین دلیل هم مایکروسافت پنجشنبه گذشته شرکت‌های کامپیوتری و فعال در زمینه امنیت سایبر، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت و زیرساخت‌های آن را به همکاری در زمینه مبارزه جدی با تهدید‌های این کرم فراخوانده و از آن‌ها خواسته‌است که از اطلاعات کاربران برای مبارزه با Conficker استفاده کنند.

تا به حال شرکت‌های مانند VeriSign، F-Secure، AOL، سیمانتک و محققانی از موسسه جورجیا تک و انجمن Shadow Server به کمک مایکروسافت آمده‌اند و هدف همه آن‌ها شناسایی و پیدا کردن سرنخ‌های به دامنه‌های مرتبط با Conficker یا Downadup است.

Conficker به این صورت کار می‌کند که ابتدا به دنبال یکی از فایل‌های اجرایی و حساس ویندوز به نام Services.exe می‌گردد و بخشی از کد برنامه این فایل می‌شود. به این ترتیب با تبدیل شدن به فایل‌های dll ‌ویندوز و با اتصال به سرور خود شروع به تبادل اطلاعات از کامپیوتر آلوده می‌کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده‌ است که هیچ محدودیتی از قبیل ملیت و موقعیت افراد برای شرکت در این کار ندارد و هر کسی می‌تواند مبلغ 250 هزار دلار را برنده شود.

سال 2008 هم حرکتی مشابه برای حل باگ سرورهای نام‌های دامنه (DNS) انجام شد.