نتایج یک تحقیق: گسترش جستجو به دنبال خویشتن در گوگل

بسیاری از آمریکایی ها در گوگل به دنبال خودشان می گردند، بسیاری دیگر در گوگل به دنبال دوستانشان، همکارانشان و یا پیدا کردن یک ارتباط دوستانه هستند.

در گزارشی تحقیقاتی که روز یکشنبه منتشر شد، موئسسه "American Life Project" اعلام کرد 47 درصد از بزرگسالان این کشور حداقل یکبار بدنبال اطلاعاتی پیرامون خودشان در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجوگر بوده اند. این آمار تقریبآ بیش از دو برابر ارقام سال 2002 می باشد که در آن مقدار 22 درصد اعلام شده بود.

با این حال خانم "Mary Madden" از این مرکز مطالعاتی می گوید این آمار باعث تعجب او نشده است. وی در اینباره می گوید: "بله آمار دو برابر شده است، اما همچنان تعداد بسیاری از کاربران در اینترنت وجود دارند که تاکنون حتی یکبار به دنبال مشخصات و اطلاعات خودشان توسط موتورهای جستجو نبوده اند."

او می گوید: "مسلمآ آگاهی کاربران افزایش پیدا کرده است، اما هنوز افرادی هستند که نمی دانند چه میزان اطلاعات پیرامون آنها در اینترنت وجود دارد و یا دیگران در مورد آنها چه اطلاعاتی را منتشر کرده اند."

تحقیق مذکور مبین این مطلب است که بیش از 60 درصد کاربران اینترنت هیچگونه نگرانی از بابت انتشار اطلاعاتشان در اینترنت ندارند و این به رغم خطراطی است که وجود این اطلاعات می تواند برای آنها بوجود آورد.