-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

هک شدن Mac Book Air تنها در 2 دقیقه در مسابقه هکرها

ADONIS SYSTEM
سان فرانسیسکو - قطعاً این سریعترین 10.000 دلاری بوده که آقای "چارلی مایلر" در تمام زندگی خود توانسته است بدست آورد.

روز پنجشنبه هفته گذشته، پس از آنکه او موفق شد در فستیوال امنیت "CanSecWest" قفل یک Mac Book Air را بشکند و به آن نفوذ کند، علاوه بر این جایزه نقدی 10.000 دلاری، سه عدد لپ تاپ نیز به عنوان پاداش دریافت کرد.

برپا کنندگان این مسابقه سه عدد لپ تاپ مدل Sony Vaio ، Fujitsu U810 و MacBook را به عنوان جایزه در نظر گرفته بودند. شرط برنده شدن در این مسابقه آن بود که افراد در کمترین زمان ممکن بتوانند با روشی جدید که قبلاً پیدا نشده باشد قفل Mac Book Air را شکسته و به آن نفوذ نمایند.

در نخستین روز مسابقه با این شرط که باید از طریق راه دور (شبکه) اقدام به هک Mac Book Air نمود، هیچکدام از شرکت کنندگان نتوانستند به سیستم آن نفوذ کنند. اما در روز پنجشنبه، شرایط مسابقه آسان تر شد و طبق آن افراد می توانستند یک کامپیوتر جانبی در کنار خود داشته باشند و یا به ایمیل و اینترنت دسترسی پیدا نمایند.

برای "مایلر" که پیش از این بدلیل برنده شدن در مسابقه ی شکستن قفل آی فون در سال گذشته از افراد معروف حاضر بود، این امر چندان سخت نبود. تنها در مدت 2 دقیقه، با وصل شدن به وب سایت شخصی خود کد مخربی را که از قبل ساخته بود بارگزاری کرد و توانست کنترل کامل Mac Book Air را در اختیار بگیرد.

او نخستین شرکت کننده ای بود که پس از آن می توانست به هر سیستمی که در آن محل قرار داشت حمله کند.

بلافاصله با مایلر قراردادی بسته شد که طبق آن اجازه نداشت روش و کدهایی را که بوسیله آن موفق به این حمله شده بود در اختیار دیگران قرار دهد. گفته می شود احتمالاً او توسط حفره ی امنیتی که در مرورگر Safari نصب شده بر روی Mac Book Air یافته موفق به این حمله شده است.

 منبع خبر: Yahoo News
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد