-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

چهارمین کابل اصلی اینترنت در خاورمیانه نیز قطع شد !!!

ADONIS SYSTEM

در ادامه خبرهایی که طی هفته گذشته پیرامون قطع یک کابل اصلی ارتباط اینترنت در خاورمیانه منتشر شد روز دوشنبه برخی سایتهای عربی در تحلیلی وضعیت بوجود آمده را مشکوک خوانده و آسیب دیدن ناگهانی چهار کابل زیر دریایی طی یک هفته را بازی جدید آمریکا و اسرائیل بر علیه ایران دانستند.

دو کابل اصلی اتصال دهنده اینترنت بین قاره های اروپا و آسیا در روز چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی سواحل مصر بطور کامل قطع شدند و پس از آن در روز جمعه نیز دو کابل دیگر ارتباطی با امارات متحده دچار آسیب و قطعی گردیدند.

مشکلات بوجود آمده تاکنون باعث آسیب دیدن خطوط تلفن بین المللی در کشور مصر و آفریقای جنوبی شده است.

منطقه ای که قطع ارتباط اینترنتی در آن صورت گرفته است و فاصله زمانی کم بین حوادث بوجود آمده باعث انتشار شایعاتی شده است که آمریکا و اسرائیل عمداً خواهان بی بهره گذاشتن ایران از دسترسی به اینترنت شده اند.

این فرضیه زمانی تقویت می شود که وزارت ارتباطات مصر روز دوشنبه اعلام کرد برخلاف موارد مشابه ای که در گذشته پیش آمده بود کابل های زیر دریایی کنونی بر اثر برخورد با کشتی های عبوری دچار اشکال نشده اند.

با وجود آنکه سخنگوی سفارت ایران در ابوظبی اعلام داشته است " وضعیت شبکه ارتباطی ایران مناسب است." سایت اینترنتی Internet Traffic Report که به بررسی وضعیت ارتباطی کشورهای مختلف به شبکه اینترنت می پردازد در گزارشی عجیب اعلام کرده است کشور ایران بطور کامل ارتباط خود را با شبکه اینترنت جهانی از دست داده است!

 تصاویر: بخش های دچار آسیب شده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد