-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

دانلود نرم افزاری رایگان، که حجم ویندوز ویستا را 1 گیگ می کند!

ADONIS SYSTEM

یک دانشجوی اهل کرواسی موفق به ساخت نرم افزاری رایگان شده است که با اجرای آن سیستم عامل ویندوز ویستا --که می توان آنرا حجیم ترین سیستم عامل کمپانی مایکروسافت از آغاز تاکنون دانست-- به حجمی کمتر از 1 گیگابایت کاهش پیدا می کند.

"چه کسی دوست دارد فضای 15 گیگابایت از هارد دیسک خود را برای داشتن یک سیستم عامل مصرف نماید؟!" این بخشی از سخنانی است که "Dino Nuhagic" در توضیح نرم افزار خود که آنرا vLite نامگذاری کرده است، بیان می کند.

vLite برنامه ای است رایگان که به کاربران امکان آنرا می دهد تا نسبت به نصب امکانات و ابزارهای جانبی موجود در ویندوز ویستا خود تصمیم گیری نمایند. بدین ترتیب کاریر می تواند بخش هایی که استفاده ای برای او ندارند مانند درایورها، زبان های مختلف، برخی از اصلاحیه ها و غیره را حذف نماید. سپس او با ساختن یک دیسکت Image سیستم عامل کاهش حجم یافته را بر روی یک DVD رایت می نماید.

Nuhagic در جواب این سوال که چرا ساخت vLite را انجام داده است، می گوید: "افزایش کارایی و استفاده از ابزارهای مورد نیاز. افزایش کارایی احتیاجی به توضیح فراوان ندارد. هرچه تعداد برنامه های جانبی که اجرا می شوند کمتر باشد سیستم عامل با ثبات تر و فعال تری خواهید داشت. اما استفاده از ابزارهای مورد نیاز برای آن است که هر کاربری سیستم عاملش را مطابق با سلیقه خود و احتیاجاتش نصب و اجرا نماید."

با استفاده از نرم افزار vLite حتی می توانید نسبت به حذف کوچکترین قابلیتهای ویندوز ویستا اقدام نمایید از حذف محافظ صفحه نمایش (Screensaver) تا دیواره آتش (Firewall) موجود در ویندوز ویستا.

 لینک دانلود: vLite
 منبع: Computer World

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد