-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

ابلاغ قانون مجازات انتشار تصاویر مستهجن در اینترنت

رییس‌جمهور قانون نحوه مجازات اشخاصی را که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌کنند، برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون هرگونه فعالیت تجاری در زمینه تولید، ‌توزیع، تکثیر و عرضه آثار، نوار‌ها و لوح‌های فشرده صوتی و تصویری نیاز به اخذ مجوز و برچسب مخصوص از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و باید براساس برچسب مخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عرضه شوند و متخلفان از این امر به جریمه نقدی از ده میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال محکوم می‌شوند. نیروی انتظامی موظف است ضمن ممانعت از فعالیت این‌گونه اشخاص و مراکز نسبت به پلمب این‌گونه مراکز و دستگیری افراد طبق موازین قضایی اقدام کند.

بر این اساس رابطه زوجیت مانع از اعمال مجازات مرتکب جرم تکثیر، انتشار و یا توزیع عمده اثر مستهجن نیست. و همچنین زیان دیده از جرایم مذکور در این قانون حق مطالبه ضرر و زیان را دارد.

همچنین انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طریق ارتباطات الکترونیکی و سایت‌های کامپیوتری یا وسیله و تکنیک مشابه دیگر از مصادیق تکثیر و انتشار محسوب و مرتکب حسب مورد به مجازات مقرر در این قانون محکوم می‌شود و رسیدگی به جرایم مشروحه موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه‌های انقلاب است.

همچنین از تاریخ تصویب این قانون کلیه قوانین مغایر به آن از جمله قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌کنند مصوب 1372 ملغی‌الاثر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
Roofoozeh چهارشنبه 10 بهمن 1386 ساعت 05:38 ب.ظ http://partizanha.blogsky.com

درست مشخص نیست چه جریمه ای در نظر میگیرن؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد