-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

-= Adonis System =-

رایانه وIT ، هک و کرک، تصاویر جالب، دانلود، نرم‌افزار، تلفن همراه و...

AMD اعتراف کرد خرید کمپانی ATI یک اشتباه بزرگ اقتصادی بوده است

ADONIS SYSTEM

این روزها کمپانی Advanced Micro Devices معروف به AMD نه تنها بدلیل عدم توانایی در ارائه یک پردازنده (CPU) قدرتمند در برابر رقیب خود اینتل درصد بالایی از سهم بازار را از دست داده است بلکه مشکلاتی همانند کاهش بی سابقه ارزش سهام آن در بورس و عدم توانایی رقابت چیپست های گرافیکی ساخته شده ATI در برابر محصولات nVIDIA همگی باعث شده اند که سال 2007 به عنوان یکی از بدترین سال ها برای این شرکت خوانده شود.

تنها یک روز پس از پایان نشست سالیانه AMD با کارشناسان اقتصادی، سخنگوی این شرکت اعلام کرد هزینه ای که در سال گذشته آنها برای خرید کمپانی ATI (سازنده تراشه های گرافیکی و چندرسانه ای) پرداخت کرده اند بسیار بالا بوده است. این شرکت اعلام کرد هم اکنون درآمدی که از بابت استفاده از فناوری های گرافیکی ATI کسب می شود در برابر این هزینه ای که برای آن صرف شده است بسیار ناچیز می باشد و پیشبینی نمی شود حداقل در آینده ای نزدیک این وضعیت تغییر کند.

طبق گزارش کمیسیون امنیت معاملات و داد و ستد آمریکا (SEC) ، مجموع درآمدهای کسب شده توسط کمپانی AMD از اکتوبر سال 2006 میلادی (یعنی زمان تملک سهام ATI) تا امروز کمتر از مقداری بوده که این شرکت انتظار آنرا داشته است.

این امر به AMD کمک می کند تا علت کاهش مجموع سرمایه های این شرکت که به 4.97 بیلیون دلار رسیده است را برای سرمایه گذاران و سهام داران خود توجه نماید.

در خبری مشابه که هفته ی گذشته توسط بازار بورس آمریکا منتشر شد، هم اکنون ارزش سهام کمپانی اینتل در برابر AMD به مقدار 32 برابر بیشتر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد